Λίγη σαπουνο-ιστορία

Με τι άλλο θα μπορούσα να ξεκινήσω τα post της παρασκευής σαπουνιών

αλλά και του blog απ’ ότι με λίγη… σαπουνο-ιστορία!

Το σαπούνι λοιπόν, σύμφωνα με την αρχαία ελληνική μυθολογία, που πήρε το όνομά του από την ποιήτρια Σαπφώ, ανακαλύφθηκε στη Λέσβο, όταν γίνονταν θυσίες ζώων προς τη θεά Άρτεμη και τα ζωικά υπολείμματα, μαζί με στάχτες από την πυρρά, κατέληγαν σε ένα κοντινό ρυάκι. Τότε, οι γυναίκες που έπλεναν εκεί τα ρούχα, παρατήρησαν ότι αυτά καθάριζαν πολύ καλύτερα. Κατά το ρωμαϊκό μύθο, η ιστορία αυτή συμβαίνει στους πρόποδες του λόφου Sapo, στη Ρώμη.
Κάπως έτσι ανακαλύφθηκε η σαπωνοποίηση, δηλαδή η διαδικασία κατά την οποία τα έλαια, η σόδα (στάχτη) και το νερό παράγουν γλυκερίνη και άλας, δημιουργώντας ένα άριστο καθαριστικό μέσο, το σαπούνι. Από τότε, πολλοί λαοί πειραματίστηκαν με ζωικά και φυτικά έλαια για να φτιάξουν σαπούνι. Οι τυχεροί, όμως, ήταν αυτοί που διέθεταν σε αφθονία το δώρο της θεάς Αθηνάς: την ελιά. Το σαπούνι από ελαιόλαδο δεν είναι μόνο ένα άριστο μέσο καθαρισμού αλλά και εξαιρετικά ευεργετικό για το δέρμα.

Είχα μια καλή εμπειρία στο εργαστήριο του πανεπιστημίου με αυτήν την διεργασία. Έπρεπε να περάσουν όμως σχεδόν 8 χρόνια μέχρις ότου η απλή αυτή επαφή γίνει… εξάρτηση! Οι φίλες μου τελευταίως με λένε soap-aholic και εγώ απλά… απολαμβάνω τον τίτλο μου! Έχω να λερώσω ακόμα πολλές κατσαρόλες και να πλύνω άπειρες φορές την κατάλευκη κουζίνα μου ώστε να γίνω ειδικός, αλλά δεν με πειράζει καθόλου, εξάλλου η διαδικασία είναι αυτή που έχει όλη τη γλύκα…

Ιδού και κάποιες φωτογραφίες από τα σαπούνια μου.
Στα επόμενα post θα σας μιλήσω αναλυτικότερα για τη διαδικασία αλλά και τις …συνταγές μου!

6 thoughts on “Λίγη σαπουνο-ιστορία

  1. Μαράκι μου καλή αρχή στην προσπάθεια σου.
    Τα σαπούνια σου δείχνουν υπέροχα! Φαντάζομαι πως θα μυρίζουν!!

    Like

  2. Μαράκι τα σαπούνια είναι για φάγωμα!!!!!!! Καλή συνέχεια και καλή επιτυχία σε όλες σου τις συνταγές!!!!!!!!

    Like

  3. Μαρακι σευχαριστω για τα σαπουνακια,ειναι καταπληκτικα!Σου ευχομαι ατελειωτες ωρες αλχημειας με υπεροχα αποτελεσματα!

    Like

Leave a Reply

